Children's home en het Festival - Reisverslag uit Lalitpur, Nepal van Kirsten Koolen - WaarBenJij.nu Children's home en het Festival - Reisverslag uit Lalitpur, Nepal van Kirsten Koolen - WaarBenJij.nu

Children's home en het Festival

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 Oktober 2014 | Nepal, Lalitpur

Namaste!
De eerste week in het children’s home zit er al weer op, wat gaat de tijd toch snel!

Zondag werden we door een medewerker van het children’s home opgehaald in Kathmandu. Het children’s home is in Kokhana,Lalitpur. Na een uurtje rijden waren we bij het children’s home en we kregen een warm welkom met een bloemetje en een tika (rode stip op je voorhoofd). We kregen gelijk een rondleiding, het children’s home is erg groot en netjes. Daarna konden we onze spullen uitpakken en gingen we een bakje thee drinken. We voelde ons gelijk al thuis.

Het children’s home is een huis voor kinderen die door verschillende omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen. Bijv. de moeder is overleden, armoede of het kind is door de ouders verlaten. Het jongste kindje is 1maand oud en het oudste kind is 16jaar. Het zijn vooral meisjes. De kinderen krijgen hier onderdak, eten, kleding en ze kunnen allemaal naar school. Het enigste wat ze missen is liefde en aandacht en daarom zijn wij hier nu. We spelen veel met de kinderen en we kletsen gezellig met de oudere meiden. Afgelopen week hebben we de jongere kinderen ook geschminkt en dit vonden ze erg leuk. Het is zo mooi om te zien dat de kinderen een glimlach op hun gezicht krijgen als je ze even aandacht en liefde geeft.

Deze week hebben de kinderen vakantie want er was een belangrijk festival. Het Tihar festival, dit is het kaarsfeest en het festival staat in het teken van een bepaalde godin Het festival was 4dagen. Het hele huis werd versierd met bloemen. Woensdag was de dag van de hond dus de honden kregen een bloemenkrans om. Donderdag was de belangrijkste dag want toen was het de dag van de koe. De koeien in de buurt werden gezegend met een tika(rode stip) en een bloemenkrans. ’s Avonds waren er overal kaarsjes voor de godin. Het was erg mooi met alle kaarsjes en lichtjes. Als je buiten keek leek het wel een beetje kerstmis haha. We hebben ook veel gedanst en gezongen. Vrijdagavond zijn we met de oudste kinderen naar het stadje gegaan want overal waren lichtjes, muziek en werd gedanst en gezongen, dit was erg leuk. Gisteren was het brothersday. Dus alle broers kregen een tika en een bloemenkrans.
Het festival was erg mooi om mee te maken, het was een bijzondere ervaring!

Deze eerste week in het children’s home was echt heel leuk, het is echt speciaal om altijd al die lieve kinderen om je heen te hebben. Ik weet zeker dat ik hier nog een super tijd ga hebben!
Dhanyabaad!

• 26 Oktober 2014 - 16:04

Lisette:

Super Kirsten, wat jullie allemaal weer doen en beleven. Wat een ervaringen! Leuk om je verhalen te lezen. Succes en veel plezier!

• 26 Oktober 2014 - 21:21

Cindy:

Wauw mooi verslag kirsten! Ga zo Door! X

• 27 Oktober 2014 - 21:06

Charlotte:

Mooi verslag kirs, heel veel succes! X

• 28 Oktober 2014 - 11:17

Mandy:

Wat zijn jullie creatief bezig daar! En die koeien met de stippen zal je pa leuk vinden als hij 's ochtends in de stal komt haha
    veel plezier nog meis xx