Gezelligheid! - Reisverslag uit Lalitpur, Nepal van Kirsten Koolen - WaarBenJij.nu Gezelligheid! - Reisverslag uit Lalitpur, Nepal van Kirsten Koolen - WaarBenJij.nu

Gezelligheid!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

17 November 2014 | Nepal, Lalitpur

Namaste!

De vierde week in het children’s home is alweer voorbij, de tijd gaat echt zo snel. Het was een week vol gezelligheid en nieuwe ervaringen.

We zijn de week begonnen met het wassen van de baby’s. De verzorgsters van de baby’s vonden het eerst niet zo een heel goed idee om de baby’s te wassen. Een aantal baby’s zijn ziek en de winterperiode breekt nu aan dus ze zijn bang dat er meer baby’s ziek worden. We hebben uitgelegd dat we alleen de baby’s wassen die niet ziek zijn en dat we ze goed aankleden. Daarna vonden ze het wel goed. De baby’s en de peuters vonden het weer heerlijk in het badje. Ze waren weer helemaal schattig en fris!
We zijn deze week ook bezig geweest met lekker eten. In het children’s home eten we 2 keer per dag rijst. Het is best lekker en je raakt er ook aan gewent. Maar na overleg met het personeel van de keuken mochten wij pasta maken. We hadden pasta gemaakt met lekkere verse groente en heerlijke tomatensaus. De pasta was heerlijk en het personeel heeft er ook heerlijk van gegeten!
Omdat wij pasta hadden gemaakt, wilde het personeel ons weer een typisch Nepalees gerecht leren maken. We hebben roti gemaakt. In de roti hebben we aardappel met verschillende groentes gedaan. Roti is een soort pannenkoek. Het was heerlijk!
We hebben ook weer gezellig gewandeld met de kleuters. Ze zwaaide weer naar iedereen die we tegen kwamen en bij een koe bleven ze even stil staan. Het was weer erg leuk!
Na veel spelen en leuke dingen doen met de kinderen was het tijd voor een dagje winkelen. Samen met de andere Franse vrijwilligster zijn we naar een Nepalees winkelcentrum geweest. Het was een erg gezellige dag en het was fijn om even een dagje gezellig met z’n 4tjes op stap te zijn.
Maar we zijn ook nog met de meiden een dagje weggeweest. De meiden hadden dit weekend 2 dagen vrij. Normaal hebben de kinderen alleen op zaterdag vrij en gaan ze van zondag tot en met vrijdag naar school. Omdat ze zondag ook vrij waren zijn we een dagje weg geweest. Samen met de directrice en de meiden hebben we besloten om naar Budhanilkantha geweest. Er gingen 11 meiden mee. Het was ongeveer 1uur en 30 minuten met de bus. In de bus hebben we gezellig gekletst en liedjes gezonden. Toen we in Budhanilkantha waren, moesten we nog een klein stukje lopen en daar was dan het grootste standbeeld van een Buddha. Het was erg indrukwekkend om te zien want het standbeeld ligt in het water en alle hindoeïstische mensen gaan daar naartoe om bloemenkransen te offeren. De meiden vond het ook bijzonder om te zien. Na wat rond gelopen te hebben zijn we wat gaan eten. De meiden mochten zelf kiezen wat ze wilde eten dus ze hadden allemaal gekozen voor verschillende westerse gerechten zoals hamburgers en pizza. En dat was natuurlijk smullen! Na gezellige dag zijn we weer terug gegaan naar het Children’s home. Het was weer erg gezellig en leuk met de meiden!
Nu we al 4 weken in het children’s home zijn merken we wel dat het lastig is om een band op te bouwen met de oudere meiden. De oudere meiden hebben onderling een hele goede band. Het zijn echte zusjes. Zij vinden het wel lastig om echt contact met ons te maken omdat er regelmatig vrijwilligers komen. En elke keer weer afscheid nemen is natuurlijk moeilijk. Wij begrijpen de meiden goed dus als ze het gezellig vinden, dan zijn we er voor ze.
De baby’s en peuters hebben vooral veel verzorging, aandacht en liefde nodig en dat kan het personeel niet altijd geven omdat ze het zo druk hebben. Maar wij zijn er om het personeel te helpen en om de kleintjes aandacht en liefde te geven. Het is heerlijk om die lieve en lachende gezichtjes te zien als je met ze speelt.

We zijn nu nog ongeveer 10dagen in het children’s home en gaan dan nog een week naar Pokhara voor een trekking. We gaan nog volop genieten en heel veel leuke dingen doen in het children’s home. En ik weet nu al zeker dat ik al die lieve kinderen ontzettend ga missen!

Dhanjabaad!!

p.s, bedankt voor alle lieve reacties!

• 17 November 2014 - 15:40

Papa En Mama:

Hartstikke mooi we zijn trots op jou groetjes papa en mama

• 17 November 2014 - 19:57

Peter:

Hey Kirsten, leuke verhalen zeg, veel plezier nog in Nepal. Gr peter

• 17 November 2014 - 21:00

Cindy:

Hoi kirsten, goed bezig zeg!

• 17 November 2014 - 21:02

Cindy:

Wat zullen de kinderen genieten van jullie aanwezigheid, liefde en zorg! Geniet er maar lekker van!

• 17 November 2014 - 21:10

Tante Gonda:

Hoi Kirsten, wat een leuke verhalen en wat een mooie foto's, nog heel veel plezier en geniet er van.

• 17 November 2014 - 21:12

Bernice En Roel:

Wat een mooie ervaringen!
    Ook Roel en ik zijn trots op jou!!
    Lekker genieten en goed voor de kindjes zorgen.

• 19 November 2014 - 09:41

Tante Jenny:

Hallo Kirsten,
    Wat een prachtige verhalen, en wat een belevenissen. Yes,ook vogels(ha,ha). Geniet er van en nog mooie weken toegewenst! gr tante Jen

• 20 November 2014 - 11:08

Marlou:

Wat gaaf om allemaal te lezen, wat bijzonder al die belevenissen!! Geniet ervan, have fun!!!